Test kognitivne refleksije kao prediktor podložnosti pristranostima prilikom donošenja odluka
Ključne riječi:
Test kognitivne refleksije, heuristike, kognitivni stil, bihevioralna ekonomijaSažetak
Bihevioralna ekonomija je relativno novija grana ekonomije koja prilikom objašnjavanja ljudskog ekonomskog ponašanja koristi saznanja iz psihologije. Točnije rečeno, s kojim se sve iracionalnostima i ograničenjima pojedinci susreću prilikom donošenja odluka. Ovaj rad predstavlja kratki pregled istraživanja povezanosti rezultata na Testu kognitivne refleksije (CRT) s pristranostima prilikom donošenja odluka. Ljude se, s obzirom na rezultat na CRT-u, može okarakterizirati kao impulzivne ili refleksivne, što se pokazuje ključnim prilikom donošenja odluka. U ovome su radu predstavljene heuristike reprezentativnosti, sidrenja i preferencije vremena i rizika. Generalno se pokazuje kako su refleksivni pojedinci manje podložni pristranostima od intuitivnih pojedinaca, no kako nalazi nisu robusni potrebna su daljnja istraživanja.