Emojiji: suvremeni oblik neverbalne komunikacije
Ključne riječi:
emoji, nonverbal communication, cyberpsychologySažetak
Emojiji su grafički simboli često korišteni u suvremenoj komunikaciji na društvenim mrežama. Njihova se popularnost može promatrati kao posljedica prednosti koje imaju nad tradicionalnom pisanom komunikacijom, poput veće kreativnosti, sažetosti, brzine unosa te mogućnosti nadomještanja neverbalnih znakova koji nedostaju u digitalnim oblicima komunikacije. Cilj ovog preglednog rada je proučiti emojije s obzirom na njihove funkcije u kontekstu digitalne komunikacije, koje su u skladu s funkcijama koje u komunikaciji licem u lice imaju neverbalni znakovi. Glavni nalazi psiholoških istraživanja upotrebe emojija odnose se na njihovu mogućnost da prenesu emocije pošiljatelja, pomognu u izražavanju stavova, osobina ličnosti i točnijem prenošenju namjere prilikom slanja poruke te da reguliraju interakcije i odnos među sugovornicima. Razmotreni su i mogući problemi u interpretaciji emojija, kao i potencijal koji njihova upotreba ima kao predmet istraživanja u psihologiji.