Istraživanje povezanosti nekih obrazovnih faktora i stavova srednjoškolaca o osobama homoseksualne orijentacije
Ključne riječi:
gej, lezbijka, stavovi, vršnjačko nasilje, srednja školaSažetak
Cilj ovog istraživanja je ispitati stavove učenika srednjih škola prema gejevima i lezbijkama, njihovo znanje o homoseksualnosti i opaženo nasilje prema učenicima za koje se sumnja ili zna da su homoseksualne orijentacije. Dodatno nas je zanimalo razlikuju li se učenice i učenici, te oni koji pohađaju gimnazijske i strukovne programe, u svojim stavovima i znanju. Sudjelovalo je 239 učenika četvrtih razreda iz šest različitih gimnazija i strukovnih škola u Zagrebu koji su na nastavi ispunjavali upitnik. Pokazalo se da učenici strukovnih škola imaju negativnije stavove prema gejevima i lezbijkama te slabije znanje o homoseksualnosti od učenika gimnazija. Osim toga, dobivena je pozitivna povezanost između stava i znanja o homoseksualnosti, točnije – što je znanje bilo lošije i stav je bio negativniji. Sukladno s tim, učenici strukovnih škola češće su svjedočili nasilju prema homoseksualnim učenicima svoje škole. Budući da negativni stavovi i učestalo nasilje koje je prisutno u svim školama može negativno djelovati na mentalno zdravlje učenika homoseksualne orijentacije, rezultati ovog istraživanja imaju važne praktične implikacije. Nastavno osoblje trebalo bi pružanjem znanstveno utemeljenih informacija o homoseksualnosti biti uključenije pri suzbijanju predrasuda i sprječavanju nasilja prema ovoj manjinskoj skupini.